Uitleg Skotse Trije

 

      

 

Snij een heleboel lichte en donkere lapjes bijvoorbeeld 10 X 10

leg een lichte en een donkere precies opelkaar. Trek op het lichte lapje  diagonaal een potloodstreep en naai een naaimachinevoetjebredenaad links en rechts van die streep. Knip op de potloodstreep en strijk de naad van beide lapjes naar de donkere kant. (Vooral niet aan de stof trekken.)

 

                       

 

Het was mijn bedoeling het patroon van de oude quilt van het gilde te gebruiken maar speldend raakte ik het overzicht kwijt en toen vond mijn man dit patroon wel zo aardig. 

 

 

 

 Omdat ik veel verschillende stofjes heb gebruikt heb ik eerst alle vierkante lapjes genaaid.

Daarna in het patroon op een laken gespeld ( kun je beter kijken of de kleuren goed verdeeld zijn)  en baan voor baan aan elkaar genaaid.

 

Van baan A de naadtoeslag naar rechts strijken….baan B de naadtoeslag naar links strijken….Van baan C weer naar rechts en van D weer naar links.

 

 

Zet  je de banen aan elkaar, dan vallen de naadtoeslagen in de hoeken prachtig naast elkaar.

 

 Veel succes,  Klazien  ( Hier volgen meer patroontjes)   

mooie kerstspreuk Dutch Modern Quilts M en M in de regen met kinderen en schoonkinderen
Bekijk artikelen van:
ons gezin zonder Tom en Xander Maartje
Mijn Favo's
WillekeWilleke PaulinePauline KittyquiltKittyquilt ConnyConny Klazien's handwerkKlazien's handwerk ElsbethElsbeth FûgeltsjeFûgeltsje Marpies projectsMarpies projects Lappies en LarieLappies en Larie Aart's paradijsAart's paradijs GertGert JeannetJeannet Ellie's QuiltplaceEllie's Quiltplace
ouse pfotos roos Paul Himilayen Musk vingerhoedje van Josephine Hosta Blauwe regen Geranium