quilten met een lepeltje

Doe de quilt goed strak in de ring en teken het patroon op de stof.

 

Daarna maak ik de quilt losser, er moet wat beweging inzitten. ( Dit deed ik altijd al)

 

Neem het lepeltje in de volle hand met je duim op de holle kant van het blad.

 

Vingerhoed op de middenvinger van de rechterhand, zo nodig vingercondoom om de wijsvinger en het lepeltje in de  linkerhand.

 

Maak de eerste steek en voel dat je het lepeltje raakt, op dat moment trek ik het lepeltje iets naar me toe en duw de naald naar boven. ( Die glijdt eigenlijk van het lepeltje af naar boven)

 

Zodra de naald aan de bovenkant te zien is gaat je lepeltje weer naar achteren en je naald weer door de stof naar de rand van het lepeltje.

 

Zo maak je eerst drie steekjes, al snel vier, vijf of zes en dan snap je ook  het nut van die vingercondoom.

 

 

Veel succes!!!!

Reacties:

  • Klaske
    5-8-2012
    Leuk filmpje Klazien, ook goed uit gelegd. Wat zul je blij zijn dat je niet meer met kloppende vingers rondloopt;-))
  • Marga
    3-8-2012
    Te gekke demonstratie, dit moet te doen zijn. Zo werk je eigenlijk ook met de Aunt Becky. Kan nu helemaal niet wachten tot dat het lepeltje binnen is. Groetjes, Marga♥

Uw reactie

Uw naam
E-mailadres
URL
Opmerkingen
Vul hier niets in a.u.b.
mooie kerstspreuk Dutch Modern Quilts M en M in de regen met kinderen en schoonkinderen
Bekijk artikelen van:
ons gezin zonder Tom en Xander Maartje
Mijn Favo's
WillekeWilleke PaulinePauline KittyquiltKittyquilt ConnyConny Klazien's handwerkKlazien's handwerk ElsbethElsbeth FûgeltsjeFûgeltsje Marpies projectsMarpies projects Lappies en LarieLappies en Larie Aart's paradijsAart's paradijs GertGert JeannetJeannet Ellie's QuiltplaceEllie's Quiltplace
ouse pfotos roos Paul Himilayen Musk vingerhoedje van Josephine Hosta Blauwe regen Geranium